top of page
  • YouTube
  • Twitter
  • Instagram
  • Whatsapp
  • Facebook

Obident Movement

Public·12 members

Billie Nikelson
Billie Nikelson

Funderar på att ta ner ett träd, vad ska jag tänka på?

För en tid sedan började jag fundera på att ta ner ett träd på tomten som har blivit för stort och skymmer för mycket sol. Det känns som ett stort projekt, och jag vill verkligen tänka igenom alla aspekter innan jag sätter igång. Jag har läst på lite om trädfällning och vilka olika metoder som finns. Jag hittade en sida som heter Trädfällning i stockholm, där de beskriver vikten av att anpassa metoden efter trädets placering och omgivning, samt att det finns olika typer av fällning beroende på utrymme. Vad är det viktigaste att ha i åtanke när man planerar en trädfällning, för att det ska bli både säkert och effektivt?

9 Views
Madina Tarin
Madina Tarin
10 hours ago

Det första man bör tänka på är säkerheten, både för sig själv och för omgivningen. Är trädet nära hus, elledningar eller andra byggnader? Då kan en vanlig fällning från marken vara för riskabel och du kan behöva anlita professionell hjälp för sektionsfällning. Man bör också kolla upp om det krävs bygglov för att fälla trädet i din kommun. Det är lätt att glömma bort de byråkratiska delarna, men det kan bli dyrt annars.

Members

bottom of page