top of page
  • YouTube
  • Twitter
  • Instagram
  • Whatsapp
  • Facebook

Obident Movement

Offentlig·11 medlemmar

Billie Nikelson
Billie Nikelson

Funderar på att köpa crosskydd, vilka storlekar passar bäst?

För en tid sedan började jag fundera på att skaffa crosskydd, och nu är det dags att ta tag i det. Min största fundering är vilka storlekar som passar bäst, speciellt när det handlar om skydd som ska ge optimalt skydd men ändå vara bekväma. Jag har sett att det finns en del ställen som säljer, till exempel när man söker på köp skydd cross barn, där det finns både vuxen- och barnstorlekar. Hur går man tillväga för att mäta rätt och undvika att köpa något som antingen är för stort eller för litet? Är det bättre att köpa något som barnet kan växa i, eller ska det sitta perfekt från början?

7 visningar
Steven Lon
Steven Lon
för 16 timmar sedan

När det gäller skyddsutrustning är passformen absolut avgörande för säkerheten. Ett skydd som är för stort kan glida och inte ge det avsedda skyddet vid ett fall, medan ett för litet skydd kan vara obekvämt och begränsa rörligheten. Det är sällan en bra idé att köpa skydd som barnet ska "växa i", eftersom det kompromissar med säkerheten här och nu. Istället brukar det rekommenderas att mäta noggrant och följa storleksguiderna från tillverkaren, som ofta inkluderar mått för bröstomfång, armlängd och benlängd för att säkerställa korrekt passform.

medlemmar

bottom of page